Kommunane i region Sogn har starta arbeidet med å utmeisle strategiane for skule- og barnehageutvikling dei neste 9 åra.
”Store oppgåver skal ein ta fatt på, ikkje vurdere”. Ordtaket frå Julius Cæsar teinar eit godt bilete på kommunane, skulane og barnehagane sitt engasjement for å styrke undervisning og opplæringskvalitet i Sogn. Leiar i rådmannsgruppa Kjellaug Brekkhus peikte på det unike i sine opningsord, at åtte kommunar har gått saman i eit 9- åring utviklingsprogram for å styrke kvaliteten på barnehagane og skulane i regionen. Fungerande leiar for Statped Vest, Marit Mjøs, strekte nettopp under kor ambisiøst prosjektet til Sogn regionråd er. Det er både ambisiøst – og realistisk, hevda Mjøs i sitt innlegg.
Førsteamanuensis Inger Karin Røe Ødegård frå Høgskulen i Sogn og Fjordane drog fram den entreprenørielle verktøykassa. Kommunane og pedagogane treng fleire verktøy for å snu dei nasjonale utfordringane. Entreprenørielle ferdigheiter vil verte stadig viktigare i skule og lokalsamfunn i Sogn. Jorun Sandsmark frå KS viste til fleire utfordringar, då ho teikna eit omriss av auken i bruk av spesialundervisning. Problemet må sjåast frå fleire hald, og utfordringane er korkje eintydige eller klåre. Sandsmark utfordra deltakarane til å gå inn i desse problemstillingane gjennom KS sitt drøftingshefte om spesialundervisning.
- Vi må endre pedagogisk praksis, dersom vi skal endre organisasjonane. Det var mellom anna bodskapen til Turid Mykkeltvedt frå Utdanningsdirektoratet. Ho var siste førelesar på talarstolen, og nytta høve til å innføre deltakarane i bruk av dei elektroniske verktøya ”Ståstadsanalyse” og ”Organisasjonsanalyse”. Desse verktøya skal nyttast i kvar barnehage og i kvar skule i tida framover. Kvar kommune skal ha si kommunevise oppsummering, der Turid Mykkeltvedt vil vere tilstades i den lokale analysen i kvar kommune. Essensen i det nye utviklingsprogrammet ”System for styrka læring” er nettopp vurdere eigne resultat og analysere kva vi kan gjere betre – og samhandle regionalt for nettopp å blir betre på barnehage- og skuleutvikling. Dei store nasjonale måla når vi best gjennom små regionale skritt!
Førsteamanuensis Inger Karin Røe Ødegård frå Høgskulen i Sogn og Fjordane drog fram den entreprenørielle verktøykassa. Kommunane og pedagogane treng fleire verktøy for å snu dei nasjonale utfordringane. Entreprenørielle ferdigheiter vil verte stadig viktigare i skule og lokalsamfunn i Sogn. Jorun Sandsmark frå KS viste til fleire utfordringar, då ho teikna eit omriss av auken i bruk av spesialundervisning. Problemet må sjåast frå fleire hald, og utfordringane er korkje eintydige eller klåre. Sandsmark utfordra deltakarane til å gå inn i desse problemstillingane gjennom KS sitt drøftingshefte om spesialundervisning.
- Vi må endre pedagogisk praksis, dersom vi skal endre organisasjonane. Det var mellom anna bodskapen til Turid Mykkeltvedt frå Utdanningsdirektoratet. Ho var siste førelesar på talarstolen, og nytta høve til å innføre deltakarane i bruk av dei elektroniske verktøya ”Ståstadsanalyse” og ”Organisasjonsanalyse”. Desse verktøya skal nyttast i kvar barnehage og i kvar skule i tida framover. Kvar kommune skal ha si kommunevise oppsummering, der Turid Mykkeltvedt vil vere tilstades i den lokale analysen i kvar kommune. Essensen i det nye utviklingsprogrammet ”System for styrka læring” er nettopp vurdere eigne resultat og analysere kva vi kan gjere betre – og samhandle regionalt for nettopp å blir betre på barnehage- og skuleutvikling. Dei store nasjonale måla når vi best gjennom små regionale skritt!
Presentasjonane:
Korleis kan programmet bidra til "styrka tilpassa opplæring, auka læringsutbytte og redusert spesialundervisning" Marit Mjøs, Statped Vest
Korleis kan programmet bidra til "styrka tilpassa opplæring, auka læringsutbytte og redusert spesialundervisning" Marit Mjøs, Statped Vest
Pedagogisk entreprenørskap - Nyttig læringsstrategi i vår tid? Inger Karin Røe Ødegård, HSF
Kvifor aukar bruken av spesialundervisning? Jorunn Sandsmark, KS
Elektroniske verktøy: Bruk og effekt av ståstads- og organisasjonsanalyse for skule og barnehage
Turid Mykkeltvedt, Utdanningsdirektoratet
Program
Elektroniske verktøy: Bruk og effekt av ståstads- og organisasjonsanalyse for skule og barnehage
Turid Mykkeltvedt, Utdanningsdirektoratet
Program
Frå venstre: Jorun Sandsmark, Kjellaug Brekkhus, Turid Mykkeltvedt, Inger Karin Røe Ødegård og Marit Mjøs